۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۵

گزارش خبری/

عملیات بازسازی راه آهن لرستان کلید خورد/ نوسازی استراتژیک‌ترین خط ریلی کشور

عملیات بازسازی راه آهن لرستان کلید خورد/ نوسازی استراتژیک‌ترین خط ریلی کشور

خرم آباد - خبرگزاری مهر: لرستان به عنوان گلوگاه خطوط ریلی کشور با مشکل فرسودگی خطوط راه آهن در برخی نقاط مواجه بود که نوسازی این خطوط در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه تحت مدیریت اداره کل راه آهن لرستان در طول سال‌های گذشته همواره شاهد حوادثی بوده که منجر به مسدود شدن شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور شده است.

این در حالیست که علی‌رغم عدم اعلام علت این حوادث، به اعتقاد برخی کارشناسان در عمده موارد می توان علت حادثه را به قدیمی بودن بخش‌هایی از خطوط ریلی موجود در این مسیر نسبت داد.

این کارشناسان معتقدند که بخشی هایی از خطوط ریلی موجود در حوزه استان لرستان به دلیل قدمت بالای 70 سال فرسوده هستند و باید برای نوسازی آنها چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

این در حالیست که خطوط ریلی موجود در خاک استان لرستان به عنوان یکی از استراتژیک ترین خطوط در برقراری ارتباط میان شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود و نامگذاری لرستان به عنوان گلوگاه ارتباطی شمال به جنوب کشور نشان دهنده حساسیت این محور ریلی است که باید تلاش برای رفع مشکلات این مسیر در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

در این راستا نوسازی خطوط ریلی موجود در خاک استان کلید خورده است و در گام اول بخشی از خطوط نوسازی و بازسازی شد.

مدیرکل راه آهن استان لرستان ظهر یکشنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر بازسازی 17 کیلومتر از راه آهن موجود در حوزه این استان آغاز شده است.

علی محمدی ادامه داد: تاکنون از این میزان عملیات بازسازی و بهسازی شش کیلومتر خط ریلی انجام شده است. وی عنوان کرد: برای بازسازی این میزان خط آهن اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل راه آهن استان لرستان با بیان اینکه برای بازسازی هر کیلومتر راه آهن اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه می‌شود، افزود: برای بازسازی مسیر 17 کیلومتری یاد شده 17 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

محمدی همچنین از بازسازی 60 کیلومتر از خطوط ریلی استان خبر داد و بیان داشت: در آینده نزدیک مناقصه واگذاری عملیات اجرایی بازسازی این خطوط برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: به محض ورود ریل به کشور کار بازسازی و بهسازی این میزان از شبکه ریلی استان لرستان نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه آهن استان لرستان یادآور شد: عملیات بازسازی و بهسازی خطوط ریلی استان لرستان در راستای جمع‌آوری ریل‌های قدیمی و جایگزین کردن ریل‌های مدرن و به روز انجام می‌شود.

بنابر این گزارش مطابق برخی آمارها در حال حاضر حدود 195 کیلومتر راه آهن در قالب 13 ایستگاه راه آهن در خاک لرستان قرار دارد.

کد خبر 2135940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha